Brobygging som tema under den europeiske folkehelsekonferansen 2019

Marseille - Foto: Elisa Schmidt

Den europeiske folkehelsekonferansen arrangeres i Marseilles 20. – 23. november. Årets tema er brobygging – «Building bridges for solidarity and public health».

Denne konferansen regnes for å være en av de største i Europa for folkehelsearbeidere og er den tolvte i rekken. Det er en gylden anledning for nordmenn i feltet til å møte likesinnede.

Hovedtema er brobygging, mens undertemaer vil være:

• “Building bridges in a planetary context”
  • “Solidarity for public health – integrating poverty, conflict and other threats to health”
  • “How can the Sustainable Development Goals contribute to the challenges of changing populations?”
  • “New roles for public health practice”
  • “Building global bridges between public health communities”

Medlemmer av Folkehelseforeningen får 80 euro i rabatt på deltakeravgiften.

Folkehelseforeningen vil som vanlig ha en egen sammenkomst for deltakere fra Norge. Det kommer egen melding om dette direkte fra konferansesekretariatet i EUPHA til de som bor i Norge.

Informasjon om Den europeiske folkehelsekonferansen.

Dagen før arrangeres en forkonferanse med et svært rikholdig program. Denne dagen krever egen påmelding.