Til medlemmer av Norsk forening for folkehelse – Folkehelseforeningen

For å overholde bestemmelsene i Personvernforordningen (GDPR) må vi informere deg om hvilke data vi registrerer om deg og vi må sikre oss at du har gitt ditt samtykke til registreringen.

Vi registrerer følgende data om deg:

• Navn: obligatorisk.
  • E-postadresse: obligatorisk. Nesten all kommunikasjon med medlemmer foregår elektronisk.
  • Postadresse: obligatorisk. For utsendelse av kontingentinnbetalinger og for tilsending av SJPH.
  • Mobilnummer: obligatorisk. For kontakt særlig når sending på e-post og postadresse ikke når frem.
  • Arbeidssted: frivillig. Relevant for statistisk bruk.
  • Tittel: frivillig. Relevant for statistisk bruk.

I henhold til Personvernforordningen har du følgende rettigheter du kan bruke:

Retten til å vite hvordan dine personopplysninger behandles
Folkehelseforeningens sekretariat har kontinuerlig tilgang til data. Disse blir slettet når oppgaven er fullført. Medlemskapet i Folkehelseforeningen gir automatisk medlemskap til EUPHA, som er fått tilsendt navn, adresse og e-postadresse. Den samme informasjonen sendes til SAGE som publiserer SJPH. Vi deler ikke data med andre eksterne parter.

Rett til å få innsyn i dine personopplysninger
Vi registrerer bare den informasjon du har gitt oss.

Retten til å få feil personlige data korrigert
Vi oppfordrer deg til å hjelpe oss med å sikre at våre data om deg er riktige.

Retten til å få slettet dine personlige data
Så lenge medlemskapet varer, vil informasjonen vi har om deg (se vedlegg) ikke bli slettet. Ved utmelding av foreningen vil vi beholde økonomisk relevante data for minst den perioden som er fastsatt av regnskapsrettsreglene.

Retten til å motsette seg bruk av personopplysninger for direkte markedsføring
Markedsføringen av foreningens konferanser og møter er en del av medlemskapet. Ut over dette vil det ikke være noen direkte markedsføring via medlemsdatabasen.

Rett til å flytte personopplysninger
Vi kan ikke videresende personlig informasjon.

Nedenfor finner du informasjon om hvilke opplysninger som behandles, formålet med behandlingen og hvem som behandler opplysningene.

GOOGLE ANALYTICS

Folkehelseforeningen bruker Google Analytics, som er et verktøy for å analysere trafikken til nettsidene og aktivitetene på nettsidene. Google Analytics eies og drives av Google Inc.

Fra Google Analytics får vi informasjon om hvilke sider som besøkes og er mest besøkt, hvilke kanaler som førte deg til vårt nettsted, hvilke tidspunkter sidene er mest besøkt, hvilke nettlesere som benyttes, lokasjon etc.

Denne informasjonen samles inn slik at vi kan bruke den til å forbedre brukeropplevelsen på nettsidene, og for å sikre oss at vi leverer relevant innhold for deg som bruker.

Kontaktinformasjon

Har du ytterligere spørsmål, er du velkommen til å skrive til . Her skal også endringer i informasjonen din sendes.

Jorid Grimeland
Styreleder i Folkehelseforeningen