Få korsang inn på Folkehelse-resepten

Et mannskor synger og løfter Gunnar Tellnes på en stol

Vi vet at natur- og kulturopplevelser er helsefremmende. Derfor var det helt opplagt å inviterte «Mannskoret GAKX emeriti» på markeringen av Folkehelseforeningen sitt 25-års jubileumsseminar. Koret holder til i Oslo og assisterende generalsekretær Johan Lund er fast medlem. Det vakte stor begeistring da koret tok frem professor Gunnar Tellnes, som grunnla Folkehelseforeningen, og fremførte sangen «Gubben er gammel».

Her kan du se deres bejublede fremtreden som også inneholdt et godt kåseri om korsangens virkning på folkehelsen. Høy volumet, sett deg godt tilbake og nyt.

Etter opptreden var ingen i tvil – Korsang bedrer helsen og den bør bli godkjent som en Folkehelse-resept som skrives ut til hele befolkningen.