Folkehelseforeningen Ung ser etter deg som er engasjert i folkehelse

Glad jente med armene over hovet står på en fjelltopp. Man ser et vakkert norskt fjellandskap i bakgrunnen.

Er du opptatt av hvordan du og andre mennesker har det? Engasjerer du deg i hvordan vi alle kan sørge for at folk flest har en god helse og føler på mestring, trivsel og opplever å ha god livskvalitet? Brenner du for helsefremmende samfunn? Vi utvider styret i Folkehelseforeningen Ung, og ser etter deg som er interessert og engasjert i folkehelsen.

Vi ser etter deg som…

… er interessert i folkehelserelatert tematikk, er engasjert, har et ønske om å bidra og som har tid og lyst til å bli kjent på tvers av fagfelt, interesseområder og kommunegrenser! Det er supert om du har relevant erfaring, men ikke et krav. Vi ønsker også at du er med i minimum ett år.

Vi setter sammen et styre der vi har behov for ulike mennesker med forskjellige styrker. Liker du å organisere møter og arrangementer, eller kanskje du har en god og kreativ penn? Er tall og økonomi mer din greie? Har du interesse for noe helt annet, eller trives i rollen som en knalldyktig potet? Da trenger vi deg!

Som styremedlem får du…

• bidra til å bygge opp en ny forening med stor mulighet for å forme arbeids/satsningsområder
  • tilgang til et ungt og dyktig fagnettverk innen folkehelse
  • bidra med å arrangere og gjennomføre Folkehelsekonferansen
  • bidra til ulike innlegg i Den europeiske folkehelseuken
  • arrangere webinarer om spennende temaer
  • være med å utvikle FHF Ung på digitale flater
  • jobbe med dagsaktuelle temaer innen folkehelse, knyttet til eksempelvis fysisk aktivitet, psykisk helse, livskvalitet, sosial ulikhet, globale helseutfordringer, universell utforming, ernæring mm.

Ta kontakt om du vil høre mer om vervet i styret, eller ønsker en uformell kaffeprat. Fortell oss gjerne litt om deg, hva du interesserer deg i, hva som motiverer deg og om du ønsker deg et spesifikt ansvarsområde. Vi gleder oss til å høre fra deg!

For å kunne sette sammen nytt styre så fort som mulig, ønsker vi å høre fra deg senest 15.03.22. Du når oss på:

Du kan også sende oss en melding på vår instagramprofil eller via vår side på Facebook.

Kort om FHF Ung

Folkehelseforeningen Ung (FHF Ung) representerer studenter, praktikere og andre i alderen 16-35 år som engasjerer seg i ulike deler av folkehelsearbeidet. Målet er å være en arena der vi kan utvikle et faglig og sosialt nettverk, styrke kompetanse og møtes på tvers av fag- og interessefelt. Vi ønsker å bidra til å øke bevisstheten og formidlingen av folkehelsesaker, for eksempel gjennom kronikker, høringsinnspill og medieomtale. Foreningen jobber også aktivt med å involvere medlemmene, bygge relasjoner med potensielle samarbeidspartnere og utvikle spennende prosjekter du kan være en del av fremover.

Vi møtes annenhver måned, eller ekstra ved behov – og det er mulig å delta digitalt så du kan befinne deg overalt i landet!