«Unge stemmer om fremtidens folkehelse». Bli med på gratis konferanse for deg mellom 13-35 år!

Creative business people planning with adhesive note

I forbindelse med den nasjonale folkehelse-konferansen inviterer Folkehelseforeningen Ung sammen med Tromsø ungdomsråd, Ungdommens Fylkesråd i Troms- og Finnmark, og Samisk ungdomsråd, alle mellom 13-35 år til gratis konferanse. Tema for konferansen er unges stemmer i folkehelsearbeidet, hvor du kan være med å identifisere de største truslene mot folkehelsen og komme med løsninger på dem.

Dato: 20.09.2023
Tid: kl.10.30-17.00
Sted:
Tvibit, Parkgata 27/29, 9008 Tromsø

Du melder deg på her, senest 15.09.23

«Har du lyst til å være med å fortelle din mening om folkehelse og utfordringer vi står i, og vil stå ovenfor i fremtiden? Eller ønsker du å lære mer«?

Camilla Castelan, FHF Ung

Hvorfor delta?

Ved å delta har du mulighet til å påvirke og løfte frem det du mener er viktig for folkehelsen. Funnene vi kommer frem til sammen, vil bli presentert på dag 2 under årets folkehelsekonferanse, og i samtale med helseminister Ingvild Kjerkol. Under workshopen vil det i tillegg filmes og klippes sammen til en videosnutt som vises på folkehelsekonferansen og i sosiale medier i etterkant.

Hva kan du forvente deg?

Du vil lære om folkehelse av Folkehelseforeningen Ung. I workshops vil vi jobbe aktivt sammen med andre i alderen 13-35 år med interesse for folkehelse. Dette blir en dag alle inkluderes og er aktivt med.

Hva koster det?

Det er helt gratis å delta. Du betaler ikke noe for lunsj og snacks i løpet av dagen.

Agenda:

11:00  Velkommen – Vi blir kjent med hverandre

11:30  Folkehelseforeningen Ung holder en introduksjon om hva folkehelse er

12:00  Lunsj

12:45  World kafé – vi jobber sammen og i grupper og diskuterer ulike utfordringer og løsninger innen folkehelse.

16:15  Løsningene blir presentert

17:00  Avslutning

Obs: det blir flere pauser underveis i programmet.

Har du spørsmål eller behov for tilrettelegging?

Ta kontakt med Annica Øygard Tlf. 954 95 003 E-post:

Du melder deg på her, senest 15.09.23