AVLYST – Uten arbeidshelse ingen folkehelse

Tilpasset seminar (1)

På grunn av utviklingen av koronoviruset og smittefaren frarådes gjennomføring av arrangementer med større forsamlinger. Som en konsekvens av disse rådene er all undervisningsaktivitet på OsloMet avlyst.

Årsmøteseminaret, og det etterfølgende årsmøtet, blir derfor avlyst. Vi vil gjennomføre begge disse arrangementene på et senere tidspunkt. Vi legger ut informasjon om dette når vi vet mer.

Velkommen til Folkehelseforeningens årsmøteseminar tirsdag 17. mars.

Tradisjonen tro arrangerer vi et seminar i forbindelse med årsmøtet. I år handler det om arbeidshelse.

Sted: OBS NY ADRESSE: OsloMet, Pilestredet 46 (P46) – Clara Holst Hus, 1. etasje, auditorium Athene 1
Tid: 12.00 – 14:30 (Det vil bli enkel servering fra 11.30)

Påmelding: E-post til innen 11. mars. Skriv navn, institusjon og mobilnummer i påmeldingen.

Seminaret er gratis!

Du kan se seminaret live på youtube her.

Program:

Velkommen (kl. 12.00)
v/ Axel Wannag

Hvor mye vektlegger samfunnsmedisinerne arbeidshelse i folkehelsearbeidet?
Ørn Terje Foss, spesialist i arbeidsmedisin
(erstatter Terese Folgerø og NORSAM)

Arbeidsmedisinens og arbeidshelsens betydning for norsk arbeidsliv
Pål Molander, direktør, Statens arbeidsmiljøinstitutt (STAMI)

Pause

Hvordan dårlig psykososialt arbeidsmiljø kan påvirke hjemmesituasjonen og folkehelsa?
Lise Fløvik, psykolog, doktorgradsstipendiat, STAMI

Prekariatet – om de nye tilknytningene til arbeidslivet stadig flere tilbys
Ørn Terje Foss, spesialist i arebidsmedisin

AKAN – betydningen av rusforebyggende arbeid i arbeidslivet for folkehelsa
Camilla Bakkeng, fagleder, Akan Kompetansesenter

Oppsummering og avslutning
Ferdig kl. 14.30

Axel Wannag og Ørn Terje Foss har satt sammen programmet og vil lede seminaret. Wannag er spesialist i arbeidsmedisin, og tidligere overlege i Arbeidstilsynet i 20 år. Foss har 30 års erfaring som bedriftslege, helsesjef og fra fagpolitisk arbeid og er en av landets fremste eksperter på arbeidsmedisin. Fra 2003 til 2018 var han konsernoverlege og fagsjef for arbeidsmiljø og helse i NSB.

Folkehelseforeningens årsmøte avholdes i samme lokaler etter seminaret, kl. 15 – 16.30. Det er åpent for alle interesserte.

Seminaret livestreames via youtube kl. 12-14.30.