Vil du bidra i planleggingen av European Public Health Week – globale utfordringer, lokale tiltak?

Samarbeid for gode resultater.

Folkehelseforeningen er det norske medlemmet av European Public Health Association. Når du er medlem i Folkehelseforeningen, er du også medlem i den europeiske paraplyorganisasjonen. Vi er aktive i ulike komiteer og utvalg. Vi opplever at vår stemme blir hørt i det internasjonale arbeidet

Her kan du lese om andre medlemsfordeler i Folkehelseforeningen.

Nå skal vi i Norge også bidra i markeringen av «European Public Heath Week». Vi inviterer derfor medlemmer, og andre interesserte, til å bidra i en arbeidsgruppe.

Arbeidsgruppas mandat er å planlegge og gjennomføre gode markeringer gjennom uka for hvert av de ulike temaene som skal tas opp.

Les også om Europeisk Folkehelsekonferanse

22. – 26. mai 2023: «Globale utfordringer, lokale tiltak»

På hjemmesiden til EUPHA finner vi følgende informasjon:

The European Public Health Week 2023 will be held from 22-26 May. The overarching theme is ‘Public health: Global issues, local actions’. Each day of the week will have it’s own daily theme:

• Monday 22 May: Mental health for all
  • Tuesday 23 May: Diversity in health
  • Wednesday 24 May: Access to care
  • Thursday 25 May: Prevention and control of chronic diseases
  • Friday 26 May: Global health emergencies and response

Do you want to have the newest updates about the European Public Health Week? Subscribe for our newsletter by sending us an e-mail:.

Viser logoen til European Public Health Week

The European Public Health Week (EUPHW) aims to: Make the case for public health and a more inclusive society across Europe. Raise awareness and amplify existing messages on five specific public health themes, in line with key organisations at European level. Create trust and innovative ways of collaboration among all professionals contributing to public health at local, national, regional and European level.

Vil du være med i planleggingen av den norske markeringen?

I styremøte 24.01.23 ble det vedtatt at Folkehelseforeningen skal markere uken med arrangementer på hvert tema og gjerne på ulike steder i Norge. Vil du bidra i planleggingsarbeidet? Har du kunnskap som kan deles under ett av temaene? Har du forslag til spennende foredragsholdere?

Styremedlemmene Steinar Krokstad, Geir Sverre Braut og Ragnhild Storstein Spilker utgjør allerede en liten  arbeidsgruppe, men vi ønsker flere bidragsytere. Er du interessert? Send en melding til eller ring til generalsekretær Annica Øygard på telefon 954 95 003.

Vi gleder oss til å ha flere personer med på laget!