Se de gode innleggene fra den digitale lunsjen: Munnen er en del av kroppen

Senior Man with the tooth pain, toothache. Dental and health medical concept.

Tidligere i november gjennomførte vi en digital lunsj om munnhelse. Vi har fått gode tilbakemeldinger om innholdet i møtet og mange uttrykker stor glede over at Folkehelseforeningen løfter oral helse inn i det forebyggende og helsefremmende arbeidet.

I denne artikkelen ligger det to opptak fra lunsjen

Oral helse er viktig for den generelle folkehelsen

I dette opptaket kan du se to lærerike foredrag:

«Hvorfor er tannhelse viktig i folkehelsearbeidet?» Anne Elisabeth Münster Halvari, associate professor UiO.

«Sammenhengen mellom den orale og generelle helse» Heming Olsen-Bergem, president i Den norske tannlegeforening.

Et praktisk eksempel på hvordan det jobbes i Rogaland

I dette opptaket kan du se ett foredrag som du kan ha stor nytte av i det lokale folkehelsearbeidet

«Folkehelsearbeid i den offentlige tannhelsetjenesten» Daniel K. Braadland, fagleder folkehelse i Tannhelse Rogaland og Janne Schanche, folkehelserådgiver i Tannhelse Rogaland

Vi ønsker dere en lærerik time!

Du kan også lese:

Digital lunsj: Hva er de unge egentlig opptatt av? | Folkehelseforeningen