Se foredragene fra digital lunsj om vaksinasjoner i et folkehelseperspektiv

Voksne mennesker på tur ved Lindesnes fyr.

Tirsdag 09.01.24 avholdt vi den første digitale lunsjen i 2024. I løpet av timen ble det holdt tre interessante innleg. Hvis du ikke hadde mulighet til å delta, eller vil se dem igjen, kan du gjøre det her.

Vaksiners plass i det forebyggende arbeidet i kommunehelsetjenesten

Marit Teigen Hauge, assisterende kommuneoverlege i Molde.

Hvis du ønsker mer informasjon om hvordan man arbeider med vaksinasjoner i Molde kommune kan du kontakte Marit her:

Hva kan farmasøyter og apotek bidra med innenfor vaksinasjon?

Hanne Anersen, fagdirektør i Apotekforeningen

Hvis du ønsker mer informasjon om hvordan kommuner, legesenter og apotek kan samarbeide kan du kontakte Hanne her:

Hva er et vaksinasjonsprogram, og hvorfor anbefaler FHI et voksenvaksinasjonsprogram?

Anne Margrethe Hausken Nordberg, fagrådgiver i Legemiddelindustrien (LMI)

Hvis du ønsker mer informasjon om vaksiner og vaksineprogram kan du kontakte Anne Margrethe her:

Du kan også få tilsendt presentasjonene på PDF ved å ta kontakt med Folkehelseforeningen på

Tusen takk til Marit, Hanne og Anne Margrethe for gode innlegg, og takk til alle som møtte opp.

Neste digitale lunsj er onsdag 14.02.24. Du vil finne mer informasjon her.

Dette kan også være interessant for deg: