Digital medlemslunsj 16.12.22: Hvordan sikrer vi at alle barn får en så god start som mulig i livet?

Hysj er en kortfilm om lojalitet, frykt og det å bli alt for tidlig voksen.

Tema for møtet er «Tidlig innsats – hvordan sikrer vi at alle barn får en så god start som mulig i livet?». Er et tema som kanskje er det mest grunnleggende for at vi skal lykkes i det helsefremmende arbeidet.

Møtet starter med at nestleder i Folkehelseforeningen sitt styre og generalsekretær i Kirkens SOS Lasse Heimdal, sammen med skuespillere viser filmen «Hysj». Hysj er en sterk kortfilm om hvordan det er å voksne opp i frykt, lojalitet og å bli voksne i alt for tidlig alder. Etter filmen blir det en samtale med forfatter og skuespiller Pål Espen Kilstad.

Vi følger opp med professor Elin Kirsti Lie Reikerås fakultet for utdanningsvitenskap og humaniora på Universitetet i Stavanger. Elin Kirsti vil sette oss inn i en ny rapport som setter søkelys på forhold som bidrar til å hindre og fremme tidlig innsats for barn i sårbare livssituasjoner i de første 1000 dagene av livet.

Vi ønsker FHF Ung, organisasjons- og personlige medlemmer i Folkehelseforeningen velkommen til digital medlemslunsj kl. 11.00 – 12.10 fredag 16.12.22.

Du melder deg på her, senest klokken 09.00 fredag 16.12.22

Les også:

Gratis medlemskap ut året

Vi har et frivillig verv til deg som vil bidra til god forskning og kunnskapsspredning | Folkehelseforeningen

Din organisasjon kan arrangere en forkonferanse dagen før den nasjonale Folkehelsekonferansen i Tromsø 2023 | Folkehelseforeningen