Vi søker etter styremedlemmer 2023-2025

Dans, glede, folkehelse, helsefremmende

Er du engasjert i Norsk-, Nordisk-, Europeisk- og/eller global folkehelse? Har du tro på helsefremmende arbeid? Ønsker du at politikere, offentlig administrasjon, forskningsmiljøer, fag- og frivillige organisasjoner samt næringslivet skal samarbeide enda bedre? Vil du bidra i den spennende utviklingen av Folkehelseforeningen? Hvis du svarer ja på disse spørsmålene har vi ett verv til deg!

Om Folkehelseforeningens styre

Folkehelseforeningen er avhengig av ett tverrfaglig, mangfoldig, aktivt og arbeidende styre. De fleste ordinere og varamedlemmene vil fortsette det gode arbeidet, men noen få gir over stafettpinnen til nye krefter som vil utrette noe nytt.

Som styremedlem får du innsikt i Folkehelseforeningens arbeid og i folkehelsearbeidet i hele Norge. Du får jobbe tett med alle medlemmene i styret og generalsekretær/ass generalsekretær. Derved vil du få et fantastisk nettverk innen akademia og praksisfeltet.

Vi gjennomfører styremøter ca. 1 gang i mnd. De fleste er digitale. Vi har også samlinger der vi møtes fysisk og får god tid til å arbeide sammen.

Arbeidsgrupper og folkehelsekonferansen

Styre- og varamedlemmer bidrar i arbeidsgrupper som tar for seg utvikling av folkehelseforum (politisk arbeid), Folkehelsekonferansen (faglig utvikling), informasjonsarbeid, strategiutvikling, internasjonalt arbeid mm.

Les gjerne:

Del dine resultater på Folkehelsekonferansen 2023! | Folkehelseforeningen

Resultater fra dialogen og debatten «Et helsefremmende statsbudsjett 2023» | Folkehelseforeningen

Alle styre- og varamedlemmer har en sentral rolle under gjennomføringen av Folkehelsekonferansen. Derfor dekker foreningen utgifter for reise, opphold og deltakelse for styret. Årets konferanse gjennomføres i Tromsø. I februar avgjøres det hvor konferansen skal gjennomføres i 2024 og 2025.

Les gjerne:

Vil din kommune og ditt fylke være medarrangører av Folkehelsekonferansen 2024 eller 2025? | Folkehelseforeningen

Mer informasjon

Ta gjerne kontakt med valgkomiteens leder Anne Lise Nessæther telefon 483 00 866 for mer informasjon. Du kan lese mer om Folkehelseforeningens virksomhet og nåværende styre her

Årsmøte 20.03.23

Folkehelseforeningens årsmøte gjennomføres mandag 20.03.23 og valgkomiteens innstilling skal være klar 20.02.23. De er allerede godt i gang med arbeidet.